Overtuig klanten sneller van je toegevoegde waarde

met overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

Aantrekkelijker aanbod

Product en klantwens

Bied producten anders aan zodat het beter verkoopt

De eigenschappen van abstracte producten zoals Software bepalen of je kernklant het graag wil kopen of niet: lost het hun probleem op? Het moet goed aansluiten bij het urgente probleem waar de klant tegenaan loopt, anders is de kans heel klein dat klant het product gaat kopen.

Zorg dat je het product makkelijk kunt aanbieden en vermarkten, en schaalvergroting kunt toepassen. Met andere woorden: met aantrekkelijk aangeboden producten stijgt je omzet sterk!

  • Een goed product komt voort uit je businessmodel.
  • Een goed product benut het aanwezige potentieel (kern competenties) in je organisatie maximaal
  • Een goed product levert je in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk omzet
  • Een goed product lost een urgent probleem van je kernklant op
  • Een goed product sluit naadloos aan bij andere producten die je aan dezelfde klant verkoopt

Denk daarbij aan low-end, middle-end en high-end producten die aansluiten op de manier van marketing die bij je klant een je bedrijf past.

Spaghettie aan producten

Je voegt al snel een paar producten toe, maar hoe voorkom je heel druk bent met een spagettie van producten en diensten zonder stijging in omzet? Producten en het businessmodel zijn nauw met elkaar verweven. De nieuwe wereld waarin klanten het business model omver gooien moet je een op een andere manier met je kennis, klantbehoeftes en producten omgaan. 

Nieuwe producten toevoegen, bestaande producten aanpassen

Met praktische stappen kun je Producten voor je organisatie creëren of aanpassen. Het is de beste en bewezen manier om in deze tijd abstracte diensten en services succesvol te verkopen. Hoe je aantrekkelijke producten kunt maken of hoe je bestaande producten veel beter verkoopbaar leer je in een kort traject van 2 middagen en follow-up bestaande uit twee voortgangs meetings en een aanbeveling.

 

Branding van je bedrijf


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen: