Overtuig klanten sneller met tekst, pixels, design en strategie
Home   Programma   Producten   Gratis   Cases   Artikelen Social media Contact
                 
   
             
mrt 132017
 

Regelmatig zie ik bij bedrijven dat de conversie van eerste contactmoment tot verkoop nogal wat hindernissen kent. Er wordt veel tijd besteed aan bijvoorbeeld lezingen geven of congressen bezoeken terwijl erna weinig meer gebeurt met de positieve reacties. Laatst melde een software klant dat ze direct na een spreekbeurt een trial van hun software aanbieden, lees verder >>

nov 062016
 

Ik zie regelmatig bedrijven die eerst een succes hebben met een product, maar later als een kaars uitgaan omdat het niet lukt om te innoveren. Ze proberen het bestaande product te verbeteren, maar momentum is voorbij: er moet iets nieuws komen. Ze gaan op zoek naar inspiratie bij visionairs om te kijken welke trends en oplossingen in de lees verder >>

nov 052016
 

‘Elke kleine verbetering aan de webconversie is winst’ zegt de ondernemer. De UX designer gaat weer stevig verder freaken om de webbezoeker meer te verleiden in het product. De laatste verleidingstechnieken verwerkt in een waar kunstwerk: de website die de bezoeker naar het aanmeldformulier leidt. Maar weet je hoeveel potentiële klanten de website helemaal niet lees verder >>

nov 042016
 

Heel vaak hoor ik bij BtB tech-bedrijven: “Als ik eenmaal met de prospect aan tafel zit dan kan ik het wel begrijpelijk uitleggen en de klant van de toegevoegde waarde overtuigen”.  Bij veel van mijn klanten heeft hun A-klant een hoge functie binnen het bedrijf: Hoofd developement of IT beheer, business developer, CEO, Commercieel directeur. Als je lees verder >>

feb 072016
 

Ondernemers zien overal kansen. Aan ideeën geen gebrek, voldoende mogelijkheden om je bedrijf verder uit te bouwen. En daar komt gelijk het grote ik-benut-alle-kansen gevaar om de hoek kijken. Alle kansen benutten betekent dat je als een kip zonder kop aan het rennen bent. De rasechte opportunist pakt alles aan en beredeneert: alles is omzet, nu. lees verder >>

sep 062015
 

Het jaar loopt goed: mooie omzet, goede projecten en klanten die maar blijven doorgroeien. In de weekly die ik met een medeondernemer heb bespreken we een project dat helemaal niet lekker loopt. Ik krijg er de vinger niet op, het loopt stroef. Ruis en onrustig gevoel speelt dwars door de flow van het creëren heen. Schrijven van copy (tagline, lees verder >>

mei 242015
 

Tijdens de vrijdagmiddag borrel met een biertje in de ene hand en een handje nootjes in de andere neemt de ondernemer nog even de strategie met een medewerker door. Is de site geüpdate? Is die salespitch nu klaar? Wat hebben we nodig voor promotie van ons nieuwe product? Zomaar wat vragen die in de ongedwongen gezellige drukte lees verder >>

jan 022015
 

In 2009 ben ik met online samenwerken begonnen. In de studio gebruik ik de Adobe Master Collection software, en daarin zat toen een online screensharing tool: Adobe Connect. Het bleek superhandige software te zijn en besloot het serieus in te zetten. De eerste keer dat ik screensharing bij een internationale klant toepaste, was geweldig. Hoofd marketing riep lees verder >>

dec 052014
 
Win tijd en maak het opvoeden van de klant makkelijker

Een grote tijdverslinder bij New Business Development is de klant conversie: het aantal contactmomenten waarin de prospect klant wordt. Het is een race om aandacht: intern om diensten te leveren volgens afspraak en extern om de New Business op stoom te houden.  Wat ik veel zie is dat de directeur contactmomenten met prospects op zijn eigen creatieve wijze invult. lees verder >>

mrt 062014
 
Ondernemersvisie bepalend voor succes bedrijf

Voor de Business Developer, CEO en directeur is het een uitdaging om ontwikkelaars te overtuigen van de (nieuwe) koers en langere termijn beslissingen voor het bedrijf. Software ontwikkelaars zijn vakmensen, de beste betaalde medewerkers die er zijn (zie link onderaan). Natuurlijk zijn ze goed geschoold en hebben talent, anders werkten ze niet in het team. lees verder >>

dec 132013
 
Kies de juiste waarden discipline en groei zoals WoodWing Software

Hoe top niche speler WoodWing Software groeit zonder verkopers: het succesgeheim ontrafeld Internationaal succes, daar kunnen software ontwikkelaars uren over dromen, want de beste software verkoopt zchzelf, toch? Eerst zorgen dat je in Nederland klanten hebt en dan snel doorzetten naar het buitenland. Ook nog even iemand vinden die de sales daar doet en dan lees verder >>

okt 242013
 
Waarom de Bijenkorf een top-niche speler is

In augustus stond het in alle kranten breed uitgemeten: “Bijenkorf sluit vijf van twaalf winkels”. Op nu.nl wordt een uitspraak van topman Giovanni Colauto aangehaald: ”We zijn een winstgevende onderneming. Wij maken de strategie los van de economische gang van zaken. Er zijn geen slechte regio’s, alle vestigingen zijn winstgevend. Maar we hebben keuzes gemaakt.” lees verder >>

sep 132013
 

Laatst had ik een Inspiratie sessie met een ondernemer over een acuut probleem. Wellicht een herkenbaar probleem, het zorgde in ieder geval voor flinke irritatie. In het gesprek met de ondernemer gaf hij aan dat er een issue is ontstaan met de website: De nieuwe website staat niet online, is niet te zien terwijl de lees verder >>