Betere klanten door heldere toegevoegde waarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

aug. 30 2008
 

01b.gif

De klant

Bedrijf gespecialiseerd in technische beveiliging van objecten zoals gebouwen.

Situatie

De klant moet regelmatig flinke offertes van 50 pagina's samenstellen met een documentatie van veel producten. Er worden ook diverse losse leaflets toegevoegd. Dit alles wordt samen met een beveiligingsplan en prijsopgaaf naar de klant verstuurd.

Doel korte termijn:

Brochures maken voor het verkoopgesprek, offertes aantrekkelijker maken (vaak wel zestien pagina’s). Deze moet er net zo goed uitzien als de offertes van de grote bouwbedrijven (multinationals). Ook moet er tijd bespaard worden met het maken van de offerte.

Doel langere termijn:

Verhogen van de merkwaarde.

Voorstel

Integreer de brochure en offerte in een boekje. Werk met voorbedrukt papier en vul in eigen beheer de inhoud. Offerte en brochure zijn zo precies op maat en altijd actueel.

Oplossing

Boekje A4-formaat met transparante cover en map. Opvallende vormgeving, die zakelijke kwaliteit én vertrouwen uitstraalt.

Resultaat

Lage kosten door geïntegreerde opzet, flexibel in gebruik en stijlvol qua uitstraling. Ook de grote klanten zijn onder de indruk van de nieuwe offertes en vinden de inhoud zeer toegankelijk.


Voorbeeld gedrukt offerte boekje

07.jpg08b.jpg10b.jpg09.jpg


Voor Achilles is ook de website styling ontworpen

11.jpg


En diverse headers die aansluiten bij de topics

12.jpg14.jpg15.jpg16.jpg


Ook het logo en de huisstijl is ontworpen

01.jpg02.jpg


De sticker wordt bij de klant in het pand goed zichtbaar opgehangen

05-2.jpg




Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Van 1996 tot en met 2004 heeft Sibren bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl. Toen moest hij nog aan klanten uitleggen wat 'het internet' is en hoe je de website op je computer kon 'toveren', Google was er toen nog niet.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen verkopen.

De ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service marketing & design buro voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring