Sneller klanten door heldere toegevoegde waarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

jul. 15 2009
 

Deze posting is geplaatst naar aanleiding van een bericht op Ecademy

Bij online netwerken onstaat waarde door actief deel te nemen. Toen ik vier jaar geleden bij het ontwerpbureau vertrok omdat het plafond voor steeds meer hoodfpijn zorgde, had ik geen flauw idee wat netwerken betekende. Ik kende een vak, deed het al 10 jaar graag en de opdrachtgevers waar ik toen voor werkte (vaak grote bedrijven) ging ik wel even bellen. Niet dus...

En natuurlijk maakte ik daarbij de standaard fout tijdens netwerken: is de gesprekspartner interessant genoeg voor een opdracht? Valt er iets te verdienen? Dus niet.

In principe was de waarde van mijn bedrijf toen 0,00 euro. De waarde is pas gekomen door online- en offline relaties te bouwen. Opdrachtgevers, vrienden, suppliers, etc. En door de online verbindingen zijn nieuwe mogelijkheden en combinaties mogelijk .

Ik heb afgelopen vier jaar veel voor een beursbedrijf (Saen Options) mogen ontwerpen/opzetten en veel geleerd van de softwareontwikkelaars. Die waren elke dag al bezig om gebieden te ontginnen die nog nooit door iemand bedacht waren. Altijd afvragend: waarom bestaat dit nog niet, wat zou het opleveren als we dit eens opzetten, hoe groot moet een project worden, welke methode is hier toepasbaar, etc. En samenwerken kunnen die wiskundige ontwikkelaars als de beste, samen met één doel voor ogen: hoe kunnen we de eerste zijn die iets geniaals ontdekt en implementeert...

(Online) netwerken is wat mij betreft net zo: hoe kunnen we door samenwerking iets bedenken dat er gewoon domweg nog niet is? En hoe simpeler hoe beter. Probeer dat maar eens zonder een online netwerk te realiseren

Wellicht heeft iemand na het lezen van dit berichtje opeens een idee door bijvoorbeeld uitgangspunten 180 graden om te draaien, of door eens te kijken wat er met de beschikbare expertise binnen je contacten opgestart kan worden. Gewoon, omdat je er zin in hebt! Contact is zo gelegd en niets weerhoudt ons om het ideetje even te sparren. The sky is the limit... 

Groeten, Sibren 

Sibren ontwerpt | embrace - share - increase | twitter.com/Sibren | Download bureauprofiel >>

Hoe onderscheidend durf je te zijn?


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Van 1996 tot en met 2004 heeft Sibren bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl. Toen moest hij nog aan klanten uitleggen wat 'het internet' is en hoe je de website op je computer kon 'toveren', Google was er toen nog niet.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen verkopen.

De ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service marketing & design buro voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer