Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en grafisch design

sep 27 2009
 

Reactie naar aanleiding van het weblog op Ecademy

Kiezen wat de kernboodschap is zorgt voor duidelijkheid. En dat is essentieel in communicatie. Heel vaak krijgt alle informatie in een webpagina evenveel (visuele) aandacht. Soms overstemt de navigatie zelfs de content. En dan gaat het fout: de content word niet "begrepen" en is "ontoegankelijk".
Keuzes maken levert het volgende op:
  • Meer aandacht voor de kern > die wordt dan ook echt onthouden
  • Inderdaad spelen met witruimte om de kern heen (kijk maar naar grote tuinen en pleinen rond statige gebouwen)
  • Alle verwijzingen en randinformatie kan om de kern heen gegroepeerd worden. Krijgt visueel minder aandacht, maar is wel aanwezig voor wie die er gebruik van wil maken
  • De lezer heeft het gevoel dat hij serieus genomen wordt
  • Gevoel van kwaliteit en dus een bijdrage aan de credits van de afzender
Ik adviseer altijd om de lezer (is eindgebruiker) werkelijk serieus te nemen en aan te bieden wat hij zoekt: relevante info op een heldere manier gepresenteerd. Voor de lezer is de rest bijzaak en moet ook als zodanig aangeboden worden. _ Door bewust niet te kiezen kun je wel een mooi stukje "clutter" samenstellen: Allmost Art


Geschreven door: Admin

Admin

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring