Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en visual design

nov. 04 2009
 

Ik ben benieuwd naar hoe jullie sucessvolle samenwerking met partners en/of klanten eruit zien. Er zijn zoveel manieren om een project op te pakken en het lijkt mij geweldig om het hier te met elkaar te delen. Ik zal een voorbeeld geven van een lopende opdracht ---------------------------------------------------- Een klant, expert in het vinden van beelden voor educatieve uitgaves, wil een brochure. Zelf zijn ze deskundig genoeg om een goed beeld te zoeken maar weten niet wat de inhoud van de brochure moet worden. Daarvoor hebben ze mij ingeschakeld. Voor dit project heb ik voorgesteld om met z'n drieën te werken: - Ik bedenk een breed concept (toepasbaar in diverse uitingen), de vorm en beeld - Een tekstschrijver houd een interview en schrijft teksten - De klant zoekt het definitieve beeld bij het concept Het mooie is dat we met z'n drieën telefonisch vergaderen en elkaar input geven om tot een eindproduct te komen waarmee de kant trots bij zijn klanten durft aan te komen. Voordelen: - Ieder brengt zijn expertise in - Kosten voor de klant worden lager door eigen inbreng - Het loopt zo vlot dat we ook voor andere klanten zo kunnen samenwerken Gevolg: - Follow-up voor een website (doe ik samen met de tekstschrijver en wellicht een videobedrijf) - De klant ziet nieuwe mogelijkheden door et samenwerken > nieuwe klantengroepen zijn zo te bereiken. - Verdere communicatiestrategie wordt later uitgewerkt. ---------------------------------------------------- Wie heeft er ook een mooi voorbeeld?


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring