Overtuig sneller met zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en visual design

sep 10 2010
 

Vervolg 1  op mijn vorige blogposting: De juiste snaar

Doordat ik deze blog gestart ben zijn er voor mij waardevolle dingen gebeurt.

De grootste uitdaging vind ik om te accepteren dat een website, folder etc nooit "af" hoeft te zijn. Het is een continu proces. Maarrrrr, het is goed om een punt te nemen en te zeggen: nu moet het er komen met de kennis die je nu hebt.

Ik heb met samenwerkingspartners gesproken, twee klantcontacten erbij betrokken en vandaag met mijn vaste tekstschrijver een goed overleg gehad. Die tekstschrijver kent mij goed omdat we al veel projecten samen hebben gerealiseerd.

de keuzes heb ik gemaakt en ga als eerste mijn website omzetten.

Het resultaat tot nu toe:

- meerdere mensen die ik als "warme contacten" zie begrijpen goed waar ik naartoe wil.

- de braindump is nu geweest, nu kan ik weer beter focussen op het klantperspectief > wat - waarom - resultaat

- een "format" bedacht waardoor juist de verscheidenheid aan diensten die ik aanbiedt versterkend werken.

- voor Flow-ontwikkelingen is alle ruimte om verder te ontwikkelen, losse "productjes" die hieruit ontstaan voeg ik toe aan Sibren inspireert.

En nog een inzicht - een paralel

Zoals ik altijd met klanten werk, gaat het nu ook bij mijn eigen communicatie. Eerst de tijd nemen om te doorgronden wat het totale situatie is (volgens Semler ben je na 3x de waarom-vraag pas bij de kern) en dan focussen op de werkelijke vraag. Een goed en bruikbaar antwoord rolt er dan als vanzelf uit...

Keuzes

- Dicht bij de corporates en bedrijven blijven die samenhang zoeken in communicatie

- Zoveel mogelijk nederlandse taal, de taal van de doelgroep.

- Het woord Flow op een afstandje van de klant houden (nauwelijks benoemen), totdat er een fantastisch nieuw concept zich ontvouwt

- Ik werk in de geld-economie met het inzicht van de aandachts-economie (Ronald's fantastische concept)

Verrassend

Ik heb ontdekt dat er weinig ontwerp/marketing bedrijven zijn die zich toeleggen op de samenhang in communicatie. En dat terwijl zo'n 90% (gokje) van de informatie die je uitwisselt nergens te lezen of te zien is. Ik ben overtuigd dat in die 90% dé magneet voor klanten en medewerkers zit. Als ik nu 5% van die 90% tastbaar maak, deelbaar, dan heeft dat een enorme impact voor de klant.

Dan toch in een blue ocean beland?

Toevoeging in logo

Vandaag na het overleg met Janine (teksschrijver) zijn we gekomen tot:

Samenhang in communicatie

Communicatie vind ik een containerbegrip (mijn perceptie). Toch is het "herkenbaar" voor veel bedrijven (ook weer perceptie).

Ik ga kijken hoe ik erover denk als ik straks een weekje verder ben, wellicht doet de zin precies wat ik vind dat-ie moet doen 

wink

Dank voor het lezen!

Sibren

Sibren ontwerpt en inspireert


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring