Beste klanten door maximale toegevoegde waarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

feb. 20 2011
 

Er verandert veel in de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan.
Uw klanten stellen heel andere eisen aan een product of dienst voordat ze tot koop overgaan. Dit dwingt u vaak om ook op een andere manier tot een passend aanbod te komen. Het betekent dat u vaak veel flexibeler met teams en samenwerking om moeten kunnen gaan.
De praktijk
Kijk bijvoorbeeld naar mijn eigen vakgebied: ontwerpen van diverse visuele on/offline producties en bedrijfsstijlen. In de (visuele) communicatie gaan de veranderingen zo snel, dat het voor mij het beste werkt om per project een team samen te stellen. Zo'n team bestaat uit senior professionals in aanvullende vakgebieden die precies weten wat ze kunnen en vooral waar ze zich beter niet mee kunnen bemoeien. Ieder zijn vak, maar ondertussen ook nieuwsgierig zijn hoe een ander "teamgenoot" met het project omgaat. Door een goed projectteam samen te stellen loopt een project vlot door en levert voor u als klant én de teamleden een verrassend resultaat. Als elke vakman/vrouw werkt in zijn flow wordt het project met plezier en de juiste diepgang opgeleverd.
Project teams samenstellen
Het is dus belangrijk om het juiste team per project te vormen. En dat is een vaardigheid die ik in de loop van jaren verder heb ontwikkeld - bewust - omdat het dé manier is om klanten goede te bedienen: op maat expertise aanbieden. Door dit te doen is er veel spin-off; - Als klant wordt u direct gelinked met een teamgenoot (communicatie expert), - U kunt met de expert verder een relatie opbouwen na het afronden van het project, - Er zijn geen tussenschijven als een stagière, verkoper, secretaresse en dergelijke, - Ik treed op als projectleider en kan daardoor zorgen dat het ontwikkelde basisconcept overeind blijft tijdens de keuzes naar de realisatie en oplevering. Daarin maak ik het liefst gebruik van uw reeds bestaande kanalen en relaties, uw eigen uitvoeringspartners leveren de vertrouwde kwaliteit.
Onderlinge relaties ná het project
Wat ik mij tijdens een project altijd afvraag: hoe zou de relatie met de teamleden en u ná het project zijn? Een project is tijdelijk terwijl de onderlinge relaties in welke compositie dan ook zullen voortbestaan. En na het realiseren van een project is er een juiste "vibe" en vertrouwen om weer een initiatief te ontwikkelen. Voor u als klant is het van grote waarde om de juiste professionals om u heen te hebben waarmee u prettig werkt en goed resultaat is opgeleverd. Dus ook voor u kan - na het afronden van het project - de relatie met teamgenoten van hoge waarde zijn! Tip! Kijk hier om een voorbeeld te zien van samenwerking en aanpak van een project.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service marketing & design buro voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer