Sneller klanten door heldere toegevoegde waarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

mrt. 25 2012
 

Sinds 2012 is op de website te lezen dat we met een 100% digital team werken. Wat houdt dat in?

Flexibel en solide
We hebben bij Sibren ontwerpt en ontwikkelt een manier van werken die past bij de filosofie van "Flexibel en solide". Het zit in de genen: het is hoe we denken en werken. Niet alleen is de werkwijze afgestemd om de interactie en optimale samenwerking met klanten, maar past ook bij onze opvatting over hoe je je merk opbouwt. Een merk en de communicatie eromheen werkt alleen als er een solide basis is. Met als uitgangspunt: 1. de kernwaarden, 2. de cultuur, 3. de belofte, 4. het resultaat en 5. de grote droom. Als je weet wat de vaste pijlers van het merk zijn, is het makkelijker om de je "los te maken" van de vorm, de tool waarmee met de klant in contact bent flexibel toe te passen. Dat is bij het inzetten van continu veranderende tools als Twitter, Google+, Facebook en LinkedIn zeer handig. Soms is het tactischer om na een tijdje over te schakelen naar een andere tool. Het is "wel handig" dat je in zo'n geval je merk blijft versterken en niet weer "opnieuw" met merklading moet beginnen. Hierover zal ik later meer vertellen.
100% digital team
Er zijn diverse redenen waarom we hiervoor gekozen hebben. In deze setting is mijn rol die van de DeeJay die alles mixed en samenstelt, de intentie van de opdrachtgever vertaalt naar concrete ontwerpen. Daarbij verzorgen we zowel online web(toepassingen) als offline (druk)werk. Teamleden vertegenwoordigen de gehele creatie-breedte, ieder met zijn aanvullende expertise. Om de kwaliteit en continuïteit van de productieketen te garanderen, werken we met vaste mensen en vormen we een virtueel team. Teamleden hebben allen een eigen bedrijf en zorgen dat ze helemaal up-to-date zijn op hun vakgebied. Dit zijn onder andere: programmeur, HTML'er, vormgever/dtp'er, SEO expert, webbouwer, filmer. Andere experts worden op projectbasis toegevoegd. Dat kunnen vakgenoten zijn, maar net zo goed een Virtual Assistant of studenten via bijvoorbeeld MoneyPenny. Overleggen en samenwerken doen we meestal online met: - skype - dropbox - Filemaker (online) projectmanagement en urenregistratie - basecamp - email - Screensharing via Adobe CS5.5
Workflow als backbone
Om met een digital team en klanten flexibel te kunnen werken heb je een solide workflow nodig. Daar hebben we dan ook een goed fundament voor opgebouwd. In elke project cyclus wordt volgens een vast patroon gewerkt, waardoor zowel de klant als de teamleden weten waar ze aan toe zijn én wat er precies op welk moment verwacht wordt. Dit maakt het makkelijk om klanten op maat te bedienen op het service niveau dan aansluit bij de behoefte. Het voordeel van een 100% digital team is ook dat we makkelijk voor internationale klanten kunnen werken. In toenemende mate werken we voor (Engelstalige) klanten in Hong Kong en China. Het werken in een 100% digital team  is niet aan de opa van mijn dochter uit te leggen, maar goed dat hij al jaren met pensioen is...


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service marketing & design buro voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer