Vergroot je bedrijfsomvang, bereik of winst

door de Convincing Power principes toe te passen

Inspiratie is niet genoeg, je hebt een brug nodig om écht te bouwen

jun. 03 2012
 

Maart 2012 - Deze week kreeg ik weer mooie uitnodigingen in mijn mailbox: "Unlock your potential", "Doe wat je werkelijk wilt", "Grow to the max",   enzovoort. Wellicht kun je het rijtje moeiteloos aanvullen met 10 andere aanbiedingen. Erg belangrijk in persoonlijke ontwikkeling en ook om het bedrijf uit het vastgeroeste patroon te krijgen, maar ook erg beperkt. Het lijkt net alsof je na "het bewustworden" klaar bent en alles vanzelf gaat! En opeens is de afgrond snel in zicht zonder dat je het in de gaten hebt...

En dan...

Het echte werk begint nadat jezelf en de organisatie bewust hebt gemaakt dat verandering nodig is. Sterker nog, verandering is de een constante, een element dat er altijd is. Voor die veranderingen is inspiratie in de vorm van boeken, leergangen en seminars een goede bron. Maar daarna begin het echte werk: toepassen in de praktijk. Daarvoor is lange adem nodig en ook moet de ontwikkeling een "plaats" hebben in de organisatie. Medewerkers moeten echt meedoen, anders is het verloren tijd en energie.

Een parallel kun je trekken met bedrijven die "het licht" hebben gezien en met een nieuwe dienst of product ontwikkelen. Het vormen van een project team om het product te ontwikkelen is een goede start, het eerste of tweede prototype is een bekroning op het verrichte werk! Net als bij de "bewustwordings-fase" is het essentieel dat het product naar de belevingswereld van de gebruiker en klant gebracht wordt. En daar heb je niets aan "bewustwording" maar meer aan "aftasten en afstemmen". Bruggen bouwen tussen de inspiratie van het product naar daadwerkelijk gebruik. Die brug moet solide genoeg zijn om het product over te transporteren, maar flexibel genoeg om te zorgen dat hij kan aansluiten bij de straat van een geïnteresseerde klant.

Touw, hout, ijzer, steen

Wellicht is een tijdelijke brug van gevlochten touwen wel de handigste. Denk goed na van welk materiaal jouw brug gebouwd moet worden. Welke materialen heb je voor handen en welke moet je nog inkopen. 

Ook hebben bruggen altijd een naam, mensen vinden dat fijn, nu kun je benoemen waar je mee bezig bent. Hoe heet de brug van jouw product? Spreekt deze aan? Het gaat er natuurlijk om dat de brug voor de gebruiker gaat "leven", de brug is de aanvoer van iets wat waarde toevoegt.

Het maakt de gebruiker niets uit wat er aan de andere kant van de brug gebeurt, zolang de afrit dichtbij is en de levering snel en juiste inhoud in het pakketje zit.

Sneller beginnen met transporteren

Het is dus zaak dat je sneller het transport over de brug kunt starten. Hoe eerder de brug gebouwd is, hoe minder verloren tijd je later weer moet terugverdienen. Of zelfs, als je te laat begint met bouwen komt de brug er niet eens meer omdat het geld voor de bouwsten op is. Hoezo kapitaal vernietiging!

Natuurlijk is het belangrijk te weten waarnaar de brug moet richten. Na de inspiratie en innovatie ga je direct naar de operatie - kijk en voel aan hoe de stemming aan de overkant van het water is. Daar aan de overkant ligt de toekomst, daar ligt dus de focus...  Go for it! 

Sibren Strategy & Design is een kwaliteits ontwerpbureau 100% digital team. 


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: