Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Aandacht is de ROI van een Ongewoon Merk

mrt. 20 2013
 

Aandacht krijgen is steeds moeilijker, aandacht is schaars, daar is nooit genoeg van. En het wordt alleen maar moeilijker, meer en meer data, meer contacten, meer email, kortere doorlooptijd, sneller consolideren.

Daarnaast leven we in de transitie tijd: aandacht kan niet meer ingekocht worden door reclames, maar moet verdient worden met het Freemium model: eerst de klant een proof of the pudding geven, zodat deze overtuigd raakt dat hij er een voordeel mee heeft. Pas dan besluit de klant een aankoop te doen.

De ROI van je Merk

Heb je ook gemerkt dat het oude merk-denken niet meer werkt? Claimen dat je de belangrijkste, beste en meest ideale partij bent om zaken mee te doen. De afstand tussen het traditionele merk en het bedrijf wordt dan almaar groter. En wat is de ROI? Wat doet het Merk dan precies voor je?

Je kunt dit het beste zien als acties die uit je overtuigings strategie van het Ongewone Aanbod komen. Je klant overtuigen om je product te kopen doe je in kleine stappen. Hiermee los je de weerstand tot aan de sales op.

Maar je kunt méér met de acties doen: je Merk inzetten door de acties te koppelen aan de missie van je bedrijf bijvoorbeeld. Of aan je kwartaalthema van kernwaarden, of aan je merkbelofte. Zo wordt bijvoorbeeld een bijeenkomst die je organiseert, een LinkedIn groep die je in het leven roept of een MasterMind groep met kernklanten die je start opeens een versterking van je Merk. Zo verdien je aandacht, een zeer waardevolle ROI. En je maakt het merk ook nog eens Ongewoon.

Wij-gevoel

Mensen willen graag ergens bijhoren, meedoen, bijdragen en terugontvangen. In sommige landen heb je stammen waarin je die verbondenheid kunt ervaren. In landen waar het individu het belangrijkste is hunkeren we weer naar de verbondenheid. Een gezamenlijk kenmerk dat een groep mensen aan elkaar bindt. Daar ligt de rol grote kans voor Merken: faciliteer aandacht op het gebied waarin je Ongewoon bent. Dat is een mooie manier om de missie van de organisatie te verstevigen én te verbinden met je Kernklant.

Aandacht

Iedere organisatie is op zoek naar aandacht van je klant. Zonder aandacht, geen leads en al helemaal geen deal. Zo hoorde ik laatst van iemand dat in China aandacht ingekocht wordt . Voor een belangrijk seminar krijgen mensen betaald om in de zaal te zitten. Dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren, maar het is bijvoorbeeld in Amerika wel gebruikelijker om gratis aan een bijeenkomst mee te doe. De kernklanten bij elkaar; ultieme aandacht voor je Merk en Ongewone Aanbod.

Sibren

___________________________

Wil je meer weten over het Ongewone Aanbod en Merk? Download dan gratis het nieuwe eBook over slimmere KlantFocus, hoe je je Ongewone Aanbod creëert én meer.

Download het eBook en ontdek hoe je je Ongewone Merk gaat opbouwen >

Abonneren op de blogpostings via email (feedburner)

Abonneren op de blogpostings via rss

___________________________


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: