Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en visual design

mei 08 2013
 

Oktober 2013 - Twee weken geleden bezocht ik een seminar van Aartjan van Erkel over hoe je zorgt dat je website onweerstaanbaar wordt. Hier een kort verslag.

In tegenstelling tot de smeuïge titel, is het optimaliseren van de website droge stof. Mijn doelstelling was om te weten welke 'ingrediënten' op de website je altijd op orde moet hebben, wat is het laaghangend fruit en wanneer moet er een echte 'neuro-specialist' ingehuurd worden.

Neuro Marketing

Het onderbewuste is een grote sturende kracht. Iets van 95% van de de beslissingen worden onbewust gemaakt, ook op de website. In de 'traditionele' reclame is dit niet nieuw, 25 jaar geleden toen ik op een reclame-opleiding zat was dat al zo, maar het is nu wel goed meetbaar geworden door internet. En daardoor is beter vast te leggen waarop de onbewuste beslissingen gemaakt worden. Het terrein van de 'reclamejongens' komt nu op straat te liggen, beschikbaar voor iedereen, eindelijk...

Partner beslist

Iedere ondernemer weet wel dat de belangrijke beslissingen rationeel worden 'goedgepraat', terwijl je onderbewuste allang de beslissing genomen heeft. En de grootste invloed op je ondernemers beslissingen komt...van je levenspartner! Dat vertel je natuurlijk niet, want je hebt allang bedacht waarom JIJ zo besloten hebt.

Heatmap

Een heatmap - een kleur rapporage van oogbewegingen - maakt het kijkpatroon van de website bezoeker visueel. Alle acties van de bezoeker zijn dus te volgen, behalve natuurlijk alles wat er tussen twee kliks gebeurt. Dat blijft gokwerk.

Ggedragsonderzoek heeft ook bloot gelegd wat het meest effectief is. De emotie angst is de krachtigste drijfveer om tot actie over te gaan. De vraag is natuurlijk in hoeverre je angstmarketing wilt toepassen; het is een negatieve pijn benadering...

Een tip: het aller belangrijkste wat je als eerste voor elkaar moet hebben

  1. Wat is dit
  2. Wat hebben ze hier
  3. Wat maakt dit uniek
  4. Wat kan ik hier doen
  5. Waar moet ik klikken


Wat klanten willen, wil Google ook....


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Van 1996 tot en met 2004 heeft Sibren bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl. Toen moest hij nog aan klanten uitleggen wat 'het internet' is en hoe je de website op je computer kon 'toveren', Google was er toen nog niet.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen verkopen.

De ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring