Betere klanten door heldere toegevoegde waarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

mei 26 2013
 

Vaak wordt de website ‘even vergeten’ terwijl de organisatie volop in beweging is met samenwerkings verbanden, nieuwe producten of internationalisering. Het updaten met actuele berichten of artikelen is al een maand of 6 niet meer gedaan. Ondertussen kijkt & vergelijkt je klant of potentiële partner online op je site, en ook op die van de conculega. De 5 meest voorkomende top-fouten zijn te lezen via de download onder aan dit artikel door op de button of banner te klikken. Naast die 5 fouten is het een serieuze uitdaging om je producten in een zo begrijpelijk mogelijk beeld & taal en aansprekende vorm aan te bieden naar A-klanten. De uitdagingen staan hieronder. Voorkom vanuit klant perspectief:

  • Vage woorden en onbegrijpelijk jargon
  • Verwarrende informatie
  • Product dat niet vertelt wat het oplevert
  • Beelden die er niet bij passen
Ook verouderde content zoals hierboven omschreven is iets wat veel voorkomt: zolang de content en de tekst nog niet op orde is, mis je bezoekers, elke maand... Je website moet ingericht zijn op 1 toptaak. Welke taak is de allerbelangrijkste? Die vraag heeft een nauwe relatie met het klant-pad. Dat is het pad dat je voor je prospect hebt uitgezet om met je mee te wandelen naar de deal: van prospect tot klant.

Door de bomen het bos niet meer zien

Het lijkt eerst een onmogelijke puzzel als je ermee aan de slag gaat. Van ‘alles erop hebben staan’ naar alles ten dienste van 1 toptaak. Als je je aan de 5 regels houdt, zal de bezoeker je belonen met meer relevante klicks. De bezoeker gaat je nu serieus nemen, voelt zich gerespecteerd, staat open voor een volgende stap.

Eenvoud

De eenvoud in het aanbod en de gehele website moet op orde zijn. Gebruik van gewone woorden en bijbehorend beeld en vorm is het beste medicijn tegen het vroegtijdig afhaken van je bezoekers. Begeleidt de bezoeker in de toptaken, ondersteun hem in het navigeren en kiezen met een duidelijke navigatie en onderscheidende buttons. Tekst, vorm elementen, beeld, dienend ingezet voor 'natuurlijke' sturing van de bezoeker. Allemaal ingrediënten die bepalen of de bezoeker zich thuis voelt. Pas als de styling, gebruiksvriendelijkheid, woordkeuzes en de manier van vertellen het juiste gevoel geeft, zal de bezoeker terugkomen en doorklikken, of juist niet.

Download nu de top-5 van gemaakte content-fouten in het gratis eBook

De grootste content-fouten kun je op orde krijgen door de juiste 5 content vragen te beantwoorden. Wil je weten welke vragen dat zijn? Download dan hieronder het gratis eBook 'Creëer een website die je reputatie verhoogt en de bezoeker verleidt tot actie'. Hierin vind je naast de 5 vragen nog veel meer tips en laatste inzichten hoe je met je website de A-klant kunt verleiden én reputatie opbouwen.
Lees in het eBook over de top-5 fouten op je website en meer...


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service marketing & design buro voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring