Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en visual design

aug. 01 2013
 

Het thema Ongewoon loopt als een de rode draad door mijn bedrijf. Dat is terug te zien in de producten maar ook op Facebook, Twitter en LinkedIn. Regelmatig post ik een 'Ongewoon oneliner' (of twoliner) die ingaat op een actueel item van die dag. In augustus kun jij meedoen met de oneliners en jouw oneliner insturen.

Wat is een Ongewoon oneliner?

Tot nu toe zijn er 24 oneliners gemaakt en de lijst groeit verder. Help je mee om de eerste 50 aan te tikken? Vermeld dan in jouw reactie jouw oneliner. De  Ongewoon oneliner moet voldoen aan de volgende criteria:

  • Het woord 'ongewoon' wordt genoemd
  • Het verwijst naar een actueel thema
  • Het is iets dat jou opvalt
  • Het verwijst naar iets anders dan 'gewoon'
  • Het heeft een relatie met ondernemen (Humor, twist, etc)

Mogelijke ingangen:

  • Een gebeurtenis die opmerkelijk is
  • Een uitspraak die bij je is blijven hangen
  • Iets wat je langs de weg ziet

 ________________________________________________________________

En de winnaar is:

Jos Rosier met Maak van het alledaagse het ongewone!

Twitter: @rosier1954

Juryrapport:

De Oneliner van Jos geeft het beste weer wat Robert Bloom met ongewoon bedoelt: Zoek naar een kenmerk, een manier of bijzondere kennis die voor jouw belangrijkste klant heel veel waarde heeft. Benoem deze in het Ongewone Aanbod en 'leef' dit ongewone, wordt hiermee 'wereldberoemd' bij je belangrijkste klant.

En een eervolle vermelding voor:

  • Robert Heemskerk: Gewoonlijk laten wij ongewone zaken aan onze gewoonte voorbijgaan.

Ook worden de volgende 2 Oneliners ingezet:

  • Cornelis de Maijer: Buitengewoon Ongewoon... Omdat het kan!
  • Cyril van Os: Het ongewoon wordt gewoon en het gewoon wordt ongewoon!

De prijswinnaar Jos Rosier ontvangt het boek Inside advantage van Robert Bloom.

Alle inzenders, hartelijk dank!

Sibren

SibrenOntwikkeltCampagne_ongewoon_allerdaagse.jpg________________________________________________________________

Ingezonden oneliners - [update 02-09-2013  08:27]

  1. Henny Dingemans: KAGI ongewoon kleurrijk sprekende stenen!
  2. Cyril van Os: Het ongewoon wordt gewoon en het gewoon wordt ongewoon!
  3. Cornelis de Maijer: Buitengewoon Ongewoon... Omdat het kan!
  4. Emiel Paaschens : Ongewoon leeft meer dan doodgewoon
  5. Jos Rosier: Maak van het alledaagse het ongewone!
  6. Edwin van de Bospoort: Noo. Weg no! Omdat ondernemers van nature Omdenken en 'no' als een kans zien.
  7. Aleid Overbeek: Ongewoon mooi weer vandaag, als ondernemer kun je daar dan gewoon lekker van genieten!
  8. Robert Heemskerk: Gewoonlijk laten wij ongewone zaken aan onze gewoonte voorbijgaan.
  9. Niels Schuddeboom: Als ongewoon gewoon wordt, dan wordt verdraagzaamheid een gewoonte.
  10. Alex Winters: Dat banken, hun core bussiness (investeren) uitvoeren, is inmiddels ongewoon.

________________________________________________________________

Prijs

De winnaar ontvangt gratis het boek 'Inside Advantage' van Robert Bloom op de deurmat. Bloom is de bedenker van 'Het ongewone aanbod'. In het engels 'Uncommon offering'. Kijk via deze link naar het boek en de website van Bloom > In dit boek lees je alle geheimen over hoe je een Ongewoon aanbod voor je eigen bedrijf kunt ontdekken.

robertbloom_IA.jpg

Voorbeelden

Hieronder staan enkele Ongewoon oneliners ter inspiratie. Via deze link zie je alle oneliners tot nu toe > Ik zie graag jouw onliner tegemoet.

Groeten, Sibren

SibrenOntwikkeltCampagne_ongewoon_compliment.jpgSibrenOntwikkeltCampagne_ongewoon_uniek.jpg


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Van 1996 tot en met 2004 heeft Sibren bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl. Toen moest hij nog aan klanten uitleggen wat 'het internet' is en hoe je de website op je computer kon 'toveren', Google was er toen nog niet.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen verkopen.

De ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring