Overtuig klanten sneller van je toegevoegde waarde

met overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

apr. 07 2017
 

Concrete en meetbare beloftes die de barrieres tot aankoop wegnemen


OF-MA-Sibren-BuCA-Merkbelofte-WarmCO2.jpg#asset:422


Nieuwe Merkbelofte 

Koploper in hoogwaardige restwarmte en rest CO2 

Overige beloftes:

  • Tuinders besparen tot 90 procent op het aardgasverbruik. Hiermee lopen zij vooruit op de milieu-eisen van de toekomst.
  • De warmte is altijd beschikbaar en onafhankelijk van prijzen op de energiemarkt

Oude Merkbelofte

Groene zekerheid 

Oude overige beloftes:

  • Groene energie
  • Zekerheid van levering
  • Verhaal over hoe prachtig het bedrijfs-concept is en hoe complex het was om dit te realiseren

Het probleem

Insteek groene energie is niet waar een klant in eerste instantie op zit te wachten. "Groene zekerheid" is veel te vaag, niet onderbouwd met cijfers, geen overtuigingskracht.

De oplossing

Tijdens de workshop is onderzocht waarin WarmCO2 anders is dan anderen. En wat haalt de klant écht over de streep? Welke harde belofte kun je waarmaken en welke garantie (bijvoorbeeld financiële compensatie) geef je de klant.

Het resultaat

Krachtige nieuwe tagline/slogan en meetbare beloftes. Er is helderheid waarop de communicatie te richten. De tagline is overal doorgevoerd: website, LinkedIn, etc.

Geïnteresseerd in een Sterke merkbelofte?
Stuur een bericht of tel. 023 540 61 80.

Met WarmCO2 realiseerden we ook:


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Van 1996 tot en met 2004 heeft Sibren bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl. Toen moest hij nog aan klanten uitleggen wat 'het internet' is en hoe je de website op je computer kon 'toveren', Google was er toen nog niet.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen verkopen.

De ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een Full Service ontwerpbureau voor Business to Business Financial, Technology en maakindustrie bedrijven

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 (0)23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer