Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Aanscherpen van je propositie

jan. 31 2018
 

Op een gegeven moment merk je dat de merkbelofte niet meer helemaal past, dat hij scherper moet. 

Klanten hebben andere verwachtingen gekregen, de nummer 1 reden dat klanten niet bij je kopen is veranderd, je bent zelf qua aanbod wat aan het opschuiven. Zomaar een paar redenen waardoor je merkt dat de merkbelofte wrikt.

Ik ken weinig klanten die een project gaan opstarten omdat de merkbelofte niet meer past. Vaak gebeurt het 'gaande weg': je hebt bijvoorbeeld nieuwe visitekaartjes nodig, en merkt dat het niet meer ok is. Het spreekt niet de ambitie uit en raakt het probleem bij de klant onvoldoende.

Dan wordt het tijd om eens kort te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Gewoon een paar woorden aanpassen en gaan? Of is er meer fundamenteel iets veranderd en is de impact op je complete propositie groter. Zomaar wat vragen die in contact met mijn klanten naar boven komen...




Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: