Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en grafisch design

feb 01 2018
 

De GDPR of AVG, bedrijven zijn er druk mee bezig. Bedrijven met ISO normeringen zoals 27001 zijn al goed voorbereid. 

Is de nieuwe GDPR wetgeving weggegooid geld voor de kleine ondernemer die tot 10 mlj omzet? Zeker niet! Meerdere technologie bedrijven waar ik mee werk hebben al een en meerder ISO certificeringen. In eerste instantie niet voor zichzelf, maar omdat het hun klantenkring dit de norm is.

Als je diensten levert aan grotere bedrijven moet je volledig aan hun norm van ISO voldoen. Anders kom je niet eens in gesprek met deze klanten! Dat kost natuurlijk aardig wat geld, maar je bent dan wel een serieuze speler in je klantenveld.

In de traningen die ik aan ondernemers geef - "Overtuig klanten sneller" speelt de A-klant (je beste klanten) een belangrijke rol. En dat komt ook bij de ISO certificering om de hoek kijken: welke certificering heb ik nodig om met de de A-klant te kunnen werken?

Compliant werken lijkt nodeloos veel tijd te kosten, maar is écht een voorwaarde om met klanten op een hoger niveau te werken. Het bij-effect is dat je bedrijf er professioneler en stabieler door wordt, voor die zekerheid wil een klant graag extra betalen. 

Het is dus belangrijk om de toegevoegde waarde van je ISO of GDPR inspanning over te brengen, voor bedrijven is dit een bewijs van volwassenheid.




Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring