Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en grafisch design

dec 05 2018
 

Object+ design logo beurs display en aankondiging

www.objectplus.nl

Situatie

Object+ maakt en verkoopt software voor pre- en post-trade oplossingen bij Clearings. Bij de Clearings vindt de daadwerkelijke handelstransacties plaats, de schermhandelaar voert een order in (opties, derivaten, futures) en die wordt uiteindelijk bij de Clearing verwerkt.

Het bedrijf wilde weer naar de FIA beurzen in Europa en de US. Met de opening van een vestiging in Chicago wil het bedrijf dichter bij de vele Clearings zitten. In Chicago zijn ruim 30 Clearings; ter vergelijk, Nederland heeft er 3 of 4.

Issue

Om goed voor de dag te komen was nodig om de styling een flinke upgrade te geven. Inclusief een eye-catching presentatie display voor bezoek aan de FIA beurzen in de UK en US. Het oude design en marketing materiaal was onvoldoende om betrouwbaar over te komen en te teasen voor een test met hun software.

Logo design of Object+ company

Aanpak

Eerst hebben we een nieuw logo ontwikkelt. Het geeft het ongewone van de software weer; het is opgebouwd uit eenvoudige basis bouwstenen waardoor het flexibeler is dan software van conculega's.

Vanuit het nieuwe logo is de styling doorgetrokken naar de huisstijl. En we zijn de beurs display gaan ontwikkelen.

Invitation for Object+ booth at the FIA conference

Resultaat

De beursdisplay verwijst naar de NL roots. Voor Nederlanders afgezaagd, maar in het buitenland is Rembrandt van Rijn enorm populair. Het ontwerp is chique uitgevoerd: het wordt vanuit de achtergrond door het doek heen belicht. De invite voor de beurs past geheel in deze styling.

De account manager kan weer trots de FIA beurs op. Hieronder de stand in Chicago. 


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring