Breid je bedrijf uit in volume, markt of winst

door de Convincing Power principes toe te passen

Overtuigende content: je kunt er veel mee bereiken

aug. 21 2019
 

Overtuigende content. Je kunt er veel mee bereiken, maar het is best een ‘lastig dingetje’.

In de overtuigings strategie speelt content vaak een belangrijke rol. Als ik naar mezelf kijk consumeer ik toch al gauw 5 artikelen en 40 uitspraken/opmerkingen van op social per dag. Dat zijn directe berichten vanuit bedrijven/contacten, dus zonder tussenkomst van de standaard media.

Tegelijk zie ik bedrijven - inclusief mezelf - worstelen met de tijdsinvestering die je nodig hebt om regelmatig goede content voor je A-klanten te maken. En wat levert het op? Ook dat vraagt een flinke tijd/geld investering precies achter te komen.

Is het wel verantwoord om zoveel resources op content marketing in te zetten?

Precies de reden dat een klant besloten heeft de content niet meer serieus in te zetten, maar door een assistent/stagière te laten oplossen. Wel zichtbaar blijven op LinkedIn, maar zonder contentplan en low profile.

Terechte keuze van die klant? Ik denk het wel. Voor nu dan. Zolang ze nog voldoende nieuwe klanten via andere routes krijgen.

Hap-snap marketing zonder een echt plan werkt nauwelijks.

.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: