Overtuig sneller

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, branding, web en visual design

Snel en direct goed

sep. 10 2019
 

Als serial entrepreneur of CEO ken je 'het kunstje' van nieuwe bedrijven en diensten optuigen nu wel. Eigenlijk wil je dat het opzetten deze keer sneller gaat en je streeft naar 'first time right'.

Team met veel ervaring

Wat is zie is dat deze ondernemer graag met senior level medewerkers en leveranciers werkt: deze kunnen beloven wat er écht mogelijk is en weten precies wat snel en goed geleverd kan worden. En misschien wel nog belangrijker, geven ook aan als iets niet mogelijk is inclusief een risico-inschatting.

Bijvoorbeeld: De CEO / entrepreneur wil de dienst uitbreiden zodat hij de klant beter passend product kan aanbieden. De software developer weet heel goed hoe bepaalde platformen en technieken werken. Hij kan goed aangeven wat al mogelijk is en hoe snel hij het voor elkaar krijgt. Maar de uitbreiding past niet (helemaal) in de ervaring van de developer; wat nu?

De ervaren developer geeft oplossingsrichtingen inclusief wat er nodig is qua resources en een risico-niveau per oplossingsrichting. Hiermee kan de CEO / entrepreneur bepalen of en hoe hij de uitbreiding voor elkaar wil krijgen.

Agile werken

Snel en gelijk goed op in combinatie met agile werken in sprints is een mooie manier van werken. Als je de sprint met een ervaren mensen doet bereik je sneller een hoger niveau én weet je zeker dat je met de beschikbare bronnen het maximale resultaat eruit haalt.

Agile is leuk, maar zegt niets over de kwaliteit en niveau van geleverde input & output. Als je het beste uit je projecten wilt halen heb je mensen nodig die een vak echt beheersen en doen waar ze goed in zijn.

Beter een remote team met mensen die echt snel en goed presteren dan een local team met minder ervaring.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: