Met een diploma aan de kunstacademie KABK in Den Haag (1994) op zak heb ik als ontwerper ervaring opgedaan bij grote en kleine ontwerpbureaus, waaronder Edenspiekermann (90fte) waar we voor corporate klanten zoals de NS, Randstad, ABN-AMRO, Rabobank de branding, positionering en identity ontwikkelden. Zo heb ik in 1996 voor herpositionering van Heineken mijn eerste presentaties voor een salespitch in elkaar gedraaid.
In datzelfde jaar was ook mijn eerste website al in de lucht op sibren.nl. ‘Webdesign’ en scripten deed ik in de avonduurtjes erbij, want bij het ontwerpbureau waar ik mee werkte moest het internet nog ontdekt worden en webdesigners bestonden nog niet.
Na ongeveer 8 jaar bij designbureaus te werken was ik erg teleurgesteld geraakt; vooral bij de grotere bureaus wordt alles stroperiger en afstandelijker. Soms kwam maar 20% van mijn bijdrage aan ontwerp en ideeën daadwerkelijk bij de (eind)klant terecht. En met de geboorte van mijn dochter werd de nachtrust steeds korter en mijn tijd steeds kostbaarder.
In 2006 hakte ik de knoop door: quality time thuis én op het werk. Met oprichting van mijn eigen bedrijf kon ik effectiever en sneller samen met klanten hun problemen en de oplossingen aanpakken. Rond 2012 bleek agile en online werken zeer effectief én efficiënt te zijn en heb ik toen als standaard manier van werken ingevoerd. In 2015 startte ik een eigen methodiek voor marketing die goed bij mijn klanten past. Deze methodiek heb ik in de loop van jaren verder doorontwikkeld.
Sibren Strategy & Design ondersteunt serie ondernemers in de financiële industrie, technologie en maakindustrie door het volume, de markt en de winst op zowel huidige als nieuwe klanten te vergroten. Dat doen we door de Convincing Power Principes toe te passen zodat de huidige klanten de best betalende klanten worden. Ook verhoog je de Customer Life Time Value (CLTV) +10%, zodat je bedrijf aantrekkelijker wordt voor investeerders, partners en medewerkers.