Overtuig klanten sneller van je toegevoegde waarde

met overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, UX en visual design

Over Sibren

Bedrijven groeien makkelijker als ze hun toegevoegde waarde beter overbrengen

In 2006 heeft Sibren van der Burgt 'Sibren Strategy & Design' opgericht. Hij had toen ruim 8 jaar ontwerpbureau ervaring op zak (onder andere Edenspiekermann) en werkte als ontwerper voor corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank. In 1996 was zijn eerste website al in de lucht op sibren.nl. Webdesign deed hij in de avonduurtjes, want bij de ontwerpbureau's waar hij werkte en bij klanten moest internet nog 'ontdekt' worden.
Met zijn achtergrond helpt hij organisaties en medewerkers om de volgende vraag te beantwoorden:

Hoe kan ik klanten sneller van onze toegevoegde waarde overtuigen?

Om die vraag te beantwoorden heeft hij diverse aansluitende producten en programma's ontwikkeld. De kerncompetenties vormgeven én uitdragen. Met beide benen op de grond.

Continue verandering, hoe ga je ermee om?

En wat is er mooier dan een bedrijf dat zichzelf kan vernieuwen om te groeien en te bloeien tot volle potentie bereikt is?
Daarom is zijn missie: Ondernemers helpen hun organisatie zelf te vernieuwen. Zijn droom is om in 2020 een methode ontwikkelt te hebben waarbij ‘vernieuwing van de organisatie’ makkelijker wordt, meer vanzelfsprekend. Elk jaar zullen veranderingen alleen nog maar sneller gaan...

Praktische invulling is Convince Customer Faster!, een methode waarmee je de toegevoegde waarde van je organisatie verder ontwikkelt en strategisch inzet via Sales, Marketing en Design om de A-klant te verleiden.

Creatief én tegelijk zakelijk

Tijdens zijn opleiding in 1990 aan de Kunstacademie KABK in Den Haag is het onderzoeken naar creatieve mogelijkheden to 'kunst' verheven. Dat was voor hem een start van veel inspiratie opvangen en delen. Hij vond het leuk om die inspiratie terug te voeren naar oplossingen voor problemen in de dagelijkse zakelijke praktijk.

Ervaring

Het vinden van praktische design oplossing heeft hij op diverse gerenommeerde ontwerpbureau's verder uitgediept in de periode van 1996 tot 2005. Zowel bij een bureau met 100 medewerkers waar voornamelijk de basis identiteit ontwikkeld werden voor overheid, banken en multinationals. Daar werkte hij voor corporate klanten als ABN-AMRO (jaarverslag, afschriftenmap, etc), NS (basis huisstijl), Nuon, Randstad en Rijksluchtvaartdienst. Na negen jaar bureaupraktijk wilde hij dichter bij het zuivere probleem komen zonder tussenkomst van managers en ego's. Daarom is hij met een eigen ontwerpbureau gestart: direct samenwerken met de klant die tegen het probleem aanloopt.

Creatieve bron

Uitgaan van zuiverheid is de bron van bevlogen samenwerken, daar ligt ook zijn fascinatie voor het concept FLOW. Zijn persoonlijke kernwoord is Vernieuwing.

Ongewone aanbod

Met creativiteit heb je natuurlijk nog lang geen omzet in je organisatie. Daarom is hij zich vanaf 2010 verder gaan ontwikkelen richting marketing en sales. Het heeft weinig zin om iets waanzinnigs te maken zonder een strategie die hout snijdt. Cash komt vanaf de klant en die koopt makkelijker als barrières met goede marketing weggenomen worden. Een ongewoon aanbod formuleren, vanuit de kerncompetenties van je organisatie. De meest krachtige manier om te groeien.

Voor die kennis en ervaring heeft hij diverse trainingen en seminars gevolgd: permanente educatie. Ook leert hij continu van mentor en coach over de business en sales kant. Niet alleen voor zijn eigen bedrijf, maar ook om klanten een up-to-date methode voor succesvol ondernemen aan te kunnen blijven bieden.

Centraal in de diensten van Sibren Strategy & Design staat het ongewone aanbod. Dit is de manier om met de sterkste kerncompetenties van je organisatie een aanbod samen te stellen dat moeilijk kopieerbaar is, uniek en het grootste probleem van je kernklant oplost.

Teams met senior expertise

Vanaf de start in 2006 is Sibren open gaan samenwerken met klanten en andere experts in teamvorm om samen de beste oplossing boven tafel krijgen. Directe interactie tussen de belangrijkste bronnen: de klant, de klant van de klant en de experts die het probleem oplossen. Een succesvolle manier van werken waar de klanten erg enthousiast over zijn. Met enkele experts vormt hij een vast team waarmee de keten voor Website (creatie en techniek) en Content Online ontsloten is. Per project wordt - waar nodig - het expert team uitgebreid om samen de beste oplossing boven tafel te krijgen.

 

Bekijk bij welke organisaties we zijn aangesloten