Overtuig sneller met zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en grafisch design

okt 10 2011
 

richting-pinguins.jpg

Richting is iets bijzonders. Door te richten neem je leiding over de situatie. Je ziet het overal om je heen: mensen en bedrijven die weten waar ze naartoe gaan.

Zoals sterke merken als Nike en Virgin bijvoorbeeld die helder voor ogen hebben wat er te doen staat en ze hebben alvast voor je bedacht wat er gebeurt als je "mee doet".

Bijzonder daarin is dat weinig mensen zich afvragen waarom een bedrijf een kant opgaat, des te meer over hoe een bedrijf dat doet. En dat is de tweede stap - hoe krijg je het voor elkaar...
In de hoe-stap krijg je mensen mee, iedereen heeft er wel een mening over en kan een bijdrage leveren. Voor teams is het een mooi topic en je kunt er flink vaart mee maken, zoals bijvoorbeeld de vraag: Hoe zorg je dat nieuwe klanten om de juiste reden aankloppen.

Aandacht richten

Als je een stap terugzet, kom je bij de reden waarom - en dat is een heel ander gebied dan hoe je het aanpakt. In goede bedrijven is het vaak de oprichter, CEO of directeur die helder voor ogen heeft wat het werkelijke bestaansrecht van de organisatie is. Die persoon heeft de visie ontwikkeld en is de eerste richting gever omdat hij weet in welke richting aandacht gestuurd moet worden.

Succes door het richting geven zit in de bevlogenheid en prikkelfactor van het idee. En dat idee heeft een vorm nodig om herkend te worden én moet makkelijk vermenigvuldigd worden.
Een organisatie kan makkelijker vooruit komen als iedereen vooral bezig is met hoe je iets voor elkaar krijgen. Ondertussen is het de taak van de director - of richting gever te zorgen dat de juiste vraag opgelost wordt.

Realisatie

Kwaliteit en overtuiging van die richting is belangrijk. Daarnaast moet het gewoon sterk uitgevoerd worden. Dus ook de content creator die communicatieve invulling geeft aan de gewenste richting moet begrijpen wat de oprichter heeft bedoelt en voor welke taak de huidige leidinggevende staat.

Bij Sibren ontwerpt is het "normaal" om de wereld van oprichter te verbinden met de taak van de teamleider vandaag. Zo krijgt de richting meer overtuigingskracht en praktische visuele handvatten die op de langer termijn blijven werken. Ons motto is dan ook: wij zijn pas tevreden als onze creatieve inbreng ook na een jaar nog richting geeft.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >


De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring