Breid je bedrijf uit in volume, markt of winst

door gebruik te maken van de Convincing Power principes

Wees wars

apr. 27 2023
 

Vandaag zag ik een nieuwe publicatie op LinkedIn van een Marketing & Brand Design boek dat in eerste instantie wel aardig lijkt: Als je marketing en brand design combineert en een goede mix maakt qua effort, ben je wat mij betreft goed bezig. Dus helemaal fijn dat de wereld weer een publicatie hierover rijker is.

In het LinkedIn draadje met de auteur, blijkt dat er casebeschrijvingen staan van echte top bedrijven. De 'beste voorbeelden' van de 'top bedrijven' zijn weer van stal gehaald. Ik snap dat de auteur aandacht voor z'n boek nodig heeft, omdat het anders helemaal niet gelezen wordt, logisch.

In de praktijk zie ik dat naar schatting 99% van alle bedrijven tot zo'n 40 FTE nul komma nul 'beste voorbeelden' van de 'top bedrijven' kunnen gebruiken, omdat ze geen multinational zijn, geen miljoenen van investeerders kunnen verbranden om de markering en branding te boosten. Maar vooral omdat ze een compleet ander bedrijf zijn, en dus ook andere problemen hebben, en klanten die iets anders verwachten dan die van bijvoorbeeld CoolBlue, Nike, etc.

Het is best zonde om Cases van corporates proberen te transformeren naar je eigen organisatie. Een hoop effort en minimale kans dat er rendement uit je investering komt. Zekerheid op succes kun je nergens krijgen, maar start met de meest voor de hand liggende acties die perfect bij je bedrijf, cultuur en klanten past. Wees wars van 'hoe het moet' en verzuip niet in alle utopische voorbeelden, maar breng in de praktijk waarvan je denkt dat het meeste succes voor jouw bedrijf en klanten heeft. Dat is al een uitdaging genoeg..

En wie weet, komt je bedrijf ook eens in zo'n boek ;-)


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: