Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Koppel de belevingswereld van je klant aan je interne communicatie

jun. 05 2019
 

"Ik wil meer aanmeldingen voor trials bij mijn SaaS oplossing. En meer verkopen." Dat was de vraag van een ondernemer.

De vraag van een andere ondernemer: "We missen iets in onze marketing strategie, maar kunnen er niet de vinger op leggen. Bovendien ik wil onze investeerder overtuigen dat we meer focus op 1 richting moeten aanbrengen."

Daarvoor is het belangrijk om na te gaan waar de klant/prospect nu afhaakt, en waarom. Als je hiermee aan de slag gaat, ontdek je dat er vele verbeterpunten naar boven komen drijven. Al gauw zie je door de bomen het bos niet meer; wat moet je doen? 

Niet alles onderzoeken

Iedereen kan een mooie klantreis uitzetten, maar je kunt niet op elk onderdeel een loep leggen en verbeteren. En wat als je 2 type A-klanten hebt die beide een andere aanvliegroute nodig hebben?

Meeste ondernemers gaan snel aan de slag met aannames en eigen ervaringen als uitgangspunt. En gaande weg wordt voor het gemak het verschil tussen 'denken te weten' en 'echt weten' in hun hoofd steeds kleiner. Totdat de onzekerheid toeslaat: zijn we nog ok bezig?

Wereld van je klant met je interne communicatie proces verbinden

Als je verbeteringen in je marketingstrategie of conversie wilt signaleren én hierop wilt acteren, moet je de wereld van je klant verbinden met je interne processen en systemen. Die moet je dus in kaart hebben en op elkaar afstemmen.

Kennis kan iedereen op internet vinden of snel bijleren, maar je moet het gehele proces van prospect tot klant, alle tech tools en je bedrijfscultuur kunnen overzien om verantwoord bij sturen. Afgewogen beslissingen met het laagste risico;

  • inschatten hoeveel tijd en geld een verbetering kost
  • inschatten hoe groot de kans van slagen de verbetering is
  • inschatten welke impact de verbetering heeft
  • inschatten welke (nieuwe) gewoontes geleerd moeten worden

Betere keuzes door overzicht en inzicht

Vaak zie ik bij klanten dat ze veel elementen in de strategie en/of klantreis al voor elkaar hebben, maar net een onderdeeltje van het proces missen. Of het is er al wel, maar ligt al een tijdje ongebruikt (vergeten) in een hoekje.

Daarom heb ik een workshop ontwikkeld met de naam 'Level-up discovery workshop for your brand, marketing & sales'. In een korte tijd van 2,5 uur brengen we de (laatste) puzzelstukjes van je marketing strategie of klantreis op de juiste plek. 

Zodat je met de juiste risico-inschatting een verantwoorde keuze maakt en weer een flinke stap zet..

.

.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: