Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

"Hoe minder hoe beter" betekent keuzes maken

sep. 27 2009
 

Reactie naar aanleiding van het weblog op Ecademy

Kiezen wat de kernboodschap is zorgt voor duidelijkheid. En dat is essentieel in communicatie. Heel vaak krijgt alle informatie in een webpagina evenveel (visuele) aandacht. Soms overstemt de navigatie zelfs de content. En dan gaat het fout: de content word niet "begrepen" en is "ontoegankelijk".

Keuzes maken levert het volgende op:

  • Meer aandacht voor de kern > die wordt dan ook echt onthouden
  • Inderdaad spelen met witruimte om de kern heen (kijk maar naar grote tuinen en pleinen rond statige gebouwen)
  • Alle verwijzingen en randinformatie kan om de kern heen gegroepeerd worden. Krijgt visueel minder aandacht, maar is wel aanwezig voor wie die er gebruik van wil maken
  • De lezer heeft het gevoel dat hij serieus genomen wordt
  • Gevoel van kwaliteit en dus een bijdrage aan de credits van de afzender

Ik adviseer altijd om de lezer (is eindgebruiker) werkelijk serieus te nemen en aan te bieden wat hij zoekt: relevante info op een heldere manier gepresenteerd. Voor de lezer is de rest bijzaak en moet ook als zodanig aangeboden worden.Door bewust niet te kiezen kun je wel een mooi stukje "clutter" samenstellen: Allmost Art.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: