Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Met je roedel én een goed verdienmodel door het $1 miljard plafond

dec. 19 2019
 

Jaren geleden keek ik graag naar 'Dog Whisperer' uit Mexico/VS die honden weer een echt hondenleven geeft. Het is een eigengereide man, klein van stuk met een echt amerikaanse glimlach.

Naast het lachen kon hij ook heel goed inleven en aanvoelen in hoe het met de hond gaat. Super realistisch en praktisch; hij anticipeert continu op het gedrag, de situatie en test hoe de hond zich weer goed gaat voelen. Veel honden die door hun baasjes bij hem gebracht worden zijn bang en vertonen daardoor agressief gedrag.

Die man, Cesar Millan, weet goed wat hij doet; heeft veel ervaring, is niet bang en onderneemt als een pionier.

Intrigerend te zien hoe hij zorgt dat een hond in een roedel zijn plek vindt. De dynamiek in een roedel is krachtig. In zijn serie zie je dat honden er goed gedijen.

Deze maand dacht ik aan hoe zo'n roedel werkt en zag de paralel hoe klanten in hun teams samenwerken en mijn rol. Bij een goede groepsdynamiek neemt ieder zijn plaats in waar hij hoort, waar hij het meeste kan bijdragen.

Een klant waar ik vanaf oprichting van bedrijf in 2010 mee samenwerk heeft vanuit niets een roedel opgebouwd met als resultaat dat ze deze maand meer dan 1 miljard dollar AUM hebben gehaald. Het is een Hedge Fund dat actief kapitaal belegt voor klanten.
Net als Cesar Millan gingen ze tegen alle trends in, een eigen koers uitzetten en volgen. Een roedel in combinatie met een goed verdienmodel.

Het mooie is dat het ook bij Bloomberg is opgevallen, zie de publicatie van vorige week op Bloomberg https://bloom.bg/38X64lo of op de website van de klant https://bit.ly/38X6f02

Een mooi kado zo aan het eind van het jaar. En dat terwijl begin van de maand dezelfde klant ook al de gong op Beursplein 5 in Amsterdam mocht luiden op de historische dag waarbij de beurs door de 600 punten ging, zie https://bit.ly/2Z3WRU0

Misschien heb je al een roedel én een goed verdienmodel of ben je er een aan het opbouwen. Hoe zou het zijn als je marketing content design ondersteuning krijgt om ook dat miljard te bereiken?


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: