Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Een spetterende kennismaking...

jan. 21 2010
 

[ Sibren vd Burgt ] [ 20-Jan-10 10:11pm ]

Vanavond sprak ik op een socialmedia bijeenkomst in Amsterdam iemand die ik al een tijdje via Twitter volg. En hij mij.

Tijdens het volgen zie ik dat hij met (voor mij) interessante mensen afspreekt, met diverse mensen een mooie verbinding heeft (dat lees ik af aan de twitterberichten van de connecties).

Zoals ik wel vaker doe, kijk ik ook via het twitterprofiel ook even op de website en soms google ik ook nog even. Interessante website, mooie diensten, een kleine overlap in vaardigheden op het juiste onderwerp "flow". En vooral blijkt het voor mij een persoon die snapt hoe dingen in elkaar zit! We hebben al de intentie uitgesproken om eens ergens elkaar te spreken.

Hij toont belangstelling voor mijn nieuwe initiatief met Flowcreation en ik door zijn inzicht op hoe communicatie 3.0 werkt.

En heel toevalling was hij vanavond ook bij de bijeenkomst in Amsterdam en dat vond ik geweldig! Tijdens de "borrel" kwamen we al heel snel op de juiste golflengte en de ideeën vlogen snel heen en weer. Met een open eind gingen we weer verder ons eigen weg tussen de deelnemers met de zekerheid dat er vervolg komt...

Daar wordt ik nu echt heel blij van.

Hebben jij wel eens zo'n ontmoeting? En hoe ging dat?

Groeten / Regards, Sibren

------------------------------------------------------------------------------

Sibren ontwerpt #onderscheidend | Sibren designs #distinctive

Strategy, communication, design | Follow me on twitter

idem

[ Bas de Kruyff ] [ 21-Jan-10 10:55am ]

Ja, Sibren, leuk zijn die ontmoetingen.

In december was ik op de Onebizznessday in Bussum. Ondernemersdag met diverse workshops.

Na de eerste workshop liepen de aanwezigen de zaal uit en van achter kreeg ik een tikje op de schouder. Ik kijk om, zie een vrouw naar mij kijken en zij vraagt: "jij bent toch Bas?".

Ik, beetje verbouwereerd door de vraag (ik kan prima met vrouwelijk schoon omgaan, dat was het niet), puzzelde me een rotje in mijn kop om haar voor de geest te halen maar ik moest reageren met "ja dat klopt, maar sorry, ik weet even niet wie jij bent, waar ken je mij van?".

Nog stommer van verbazing was ik dat ze vertelde dat ze me herkende van de foto op Linkedin. Nou ja, zo'n postzegel-formaat foto en dan iemand in levenden lijve meteen herkennen. Ik stond perplex.

Inderdaad een heel geanimeerd gesprek volgde en het bleek dat we ook heel overeenkomstige werkzaamheden doen. Thuis gecheckt en toen ontdekte ik dat we nog heel niet gelinkt waren op Linkedin, dus toen werd het mysterie nog groter.

Hartelijke groet, Best wishes,

Bas de Kruyff


Anker & Kompas - Partner in persoonlijke groei (Partner in personal growth)

Real Life Coaching - Coaching met beide benen op de grond


"her" ontmoeting

[ Koen De Ganck ] [ 22-Jan-10 3:54pm ]

In 2002 kwam ik als consultant in de hardware ontwikkelingsafdeling van een bedrijf terecht. Na enkele dagen inwerken en accomoderen met de groep kwam ik in gesprek met een medewerker. We vertelden wat over onze passie en haalden wat nostalgie boven. Die persoon vertelde mij dat hij nog een meettoestel kocht en daarna 2de hands verkocht had. Ik had ook nog eenzelfde toestel staan, 2de hands gekocht in mijn studententijd ( ca18 jaar daarvoor ), maar het was gesneuveld. Toen ik 's avonds thuis kwam begon een lampje te branden. Ik wist dat ik nog de handleiding ervan had en dat daar een naam in stond. Na wat speurwerk vond ik de naam van deze nieuwe 'collega'. Ik had dat toestel van hem gekocht.

Blijkbaar is de wereld heel klein (vooral in België) en kom je steevast oude bekenden tegen.

Kind regards,

Koen De Ganck

Alfa Sprint Service


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: