Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Gewoontes zijn handig, maar ook een valkuil..

mei 22 2023
 

In de loop van jaren worden professionals beter in hun vak. Ook de de executive Directors, CEO en andere leidinggevenden worden meer ervaren in wat ze doen. 

Het geheim zit hem in gewoontes ontwikkelen en nieuwsgierig zijn naar beter worden, meer kennis vergaren en effectiever executie door jezelf of anderen. En dan is het zomaar 10 of 20 jaar later: nóg een treetje hoger, nóg beter en steady het bedrijf in gang houden. Het is een goede manier om je bedrijf en jezelf als leider verder te brengen, inspiratie aanboren die nodig is om vooruit te gaan. 

Het grote voordeel van veel ervaring is dat je veel dingen als vanzelfsprekend voor elkaar krijgt, waar je 10 jaar geleden écht niet wist hoe je het ooit zou kunnen lukken. Het grote nadeel van veel ervaring is dat je dingen niet meer ziet, de gewoontes en routines zitten al zó diep ingesleten, dat je niet eens meer beseft hoe waardevol die ervaring en expertise is.

Daar gaat het op communicatie en marketing gebied vaak helemaal fout; experts communiceren op zo'n hoog niveau en met grote snelheid over de laatste ontwikkelingen én uitdagingen in hun vakgebied en producten, dat klanten compleet verloren raken, het niet meer snappen. Waar ligt de meerwaarde voor de klant, wat kan de klant met het bedrijf, producten en de expertise dan precies bereiken?

Een stap terug, heldere formulering van de echte klantwaarde op dit moment geeft de klant de (h)erkenning van hun probleem. En het vertrouwen dat je de juiste partij bent om die klant hierin te helpen. En dat je als bedrijf véél meer kunt, kun je maar beter even parkeren..


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: