Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Case - Software bedrijf SCM: basis illustratie

nov. 21 2018
 

www.scm.com

Situatie krachtig eenduidig en samenhangend beeld in de corporate uitstraling. Er werden veel verschillende beelden van chemische modellen door elkaar gebruikt. Allemaal verschillend qua kleur, uitstraling, uitsnede en gebruik met een rommelige indruk. 

Issue

Binnen de bestaande model-screenshots bestond geen echt kracht beeld. Op de website zorgde dit voor een rommelige indruk en dat wil Software for Chemistry & Materials BV (SCM) opgelost hebben.

Aanpak

We hebben gekozen voor een basis illustratie van het Au element (goud atoom) met een nanotube op de achtergrond. Hij is geheel in vector (alleen lijnen en vlakken) opgebouwd in Illustrator met als voordeel dat illustratie tot groot formaat 'opgeblazen' kan worden. Dus makkelijk en precies aan te passen zodat hij optimaal uitkomt in de website, poster, banner, brochure en meer. De achtergrond is ook volledig aanpasbaar.

Resultaat

Een Au atoom met achtergrond die perfect op de website past en een krachtige bouwsteen is geworden van de SCM huisstijl. Het beeld geeft een rijk, ruimtelijk gevoel. Alsof je door het atoom kunt 'reizen'.

–––––––––––––––––––

Fedor Goumans, Business developer SCM - Software for Chemistry & Materials:

"Sibren heeft een treffende her-bruikbare illustratie voor onze huisstijl gemaakt. Het handige is dat de illustratie op meerdere manieren in te zetten is; hij staat op de website, onze brochure en op de beurs display. Zo hebben we relatief makkelijk een betere uitstraling."

–––––––––––––––––––

De illustratie is ook toegepast op een beursbanner van 4x3 meter, brochure en andere uitingen.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: