Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Marketing 2018

jan. 31 2018
 

Marketing is in 2018 een super breed begrip. 

Zo hebben we klanten die in de maakindustrie vooral hun offline netwerk inzetten en daarom een compleet andere aanpak nodig heeft dan klanten die een SaaS of iPaas product hebben en bijna 100% online aan klanten komen. Met growth hacking en key metrics in analytics en mixpanel experimenten opzetten.

Ik zie dat in de conversie - van prospect tot betalende klant - veel uitdagingen zitten. Waar het vaak misgaat is dat mijn klanten voorkeur hebben in denken voor online of offline. Daardoor ontstaat in de klantreis vaak een enorm gat. Zo’n gat slokt budget en tijd op zonder dat er resultaat komt. 

Ook stopt bij klanten hun blik op de klantreis als Google analytics het niet meer kan meten, als de bezoeker van de website zich naar de app (mobile of desktop) verplaatst en de metrics niet gekoppeld zijn. En dan begint het grote gokwerk vol met - toch al te veel - aannames.




Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: