Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Maak uw dienst beter herkenbaar

jan. 06 2009
 

Kredietkrisis dwingt tot scherp inkopen

Inkoopbudgetten bij ondernemingen worden krapper en dus zijn meer klanten gedwongen om nog eens goed naar hun kosten te kijken. Hoe is het rendement van geleverde diensten en kan ik slimmer inkopen en toch een goed product of dienst binnenhalen?

Maak nóg duidelijker wat u precies aanbiedt

Het product of dienst dat u verkoopt moet dus duidelijk meerwaarde aan de koper laten zien. Waarom zou een kopen voor uw dienst kiezen? Uit welke andere aanbieders kan de koper kiezen? Die vragen zijn te beantwoorden door goed te kijken naar de eigenschappen van de dienst; waarin is het zo bijzonder, zijn deze eigenschappen anders dan die van de andere aanbieders en waarom is voor deze eigenschappen gekozen bij ontwikkeling van de dienst.
Juist dat wat het bijzonder maakt is belangrijk en een aanknopingspunt voor de potentiële koper. Daarom is het slim om die karaktereigenschappen naar boven te halen en visueel te maken. Het resultaat: een duidelijk ontwerp dat aan de doelgroep precies laat zien waarin het zich onderscheidt.

Bereik uw doelgroep(en)

Er zijn allerlei manieren te bedenken om uw dienst bij de doelgroep(en) onder de aandacht te brengen. De visuele basis is gelegd en kan verspreid worden op de juiste plekken. Afhankelijk van uw organisatie en wensen zijn er diverse scenario's te volgen. Belangrijk daarbij is om in de huid van uw doelgroep te kruipen en zo aan te sluiten bij de belevingwereld.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: