Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Even snel zelf de marketing doen kost uiteindelijk meer

jun. 05 2023
 

Experts in je bedrijf zijn briljant in hun vakgebied en lossen graag uitdagende problemen op, maar missen wat je nodig hebt: de klantwaarde goed begrijpen en de communicatie hierop afstemmen.

Daarom zit je als CEO of (mede)eigenaar van je mooie bedrijf toch uiteindelijk nog zelf een tekst voor een publicatie in elkaar te flansen. Vol flair, frisse tegenzin en vooral heel veel je dienst en product aanprijzen. Want elk klantcontact moet benut worden om je dienst er bij de prospects in te rammen; je werkt er hard genoeg voor..

Continue de zorgen om je bedrijf te runnen; medewerkers die vertrekken, elke maand weer buffelen voor de omzet target, met alle vrije dagen en vakanties een beperkte beschikbaarheid van klanten en medewerkers. Bergen met administratie, aandeelhouders die je tevreden moet stellen, producten verder verbeteren, vele klantcontacten voor de nieuwe dienst, het houdt niet op. Ow ja, ook nog die *^% personeelsadvertentie en promotie materiaal voor het nieuwe product -- geen tijd voor, arrrg..

Dus maar weer uitstellen? Ook niet echt een optie, al zo lang uitgesteld, het kan nu echt niet meer wachten. Dus tot twee uur in de nacht nog wat teksten eruit geperst en wat plaatjes van internet geplukt en in het word document erbij geplakt. Prachtig, of toch niet. Nou nee, eigenlijk kan het zo niet gebruikt worden, moet beter. Maar geen tijd meer, dus toch maar gebruiken?

Ondertussen zijn er al weken voorbij; het promotiemateriaal voor het nieuwe product is nog steeds niet goed genoeg, er ligt niets bruikbaars.

Als we even gaan rekenen is aan uurloon al meer dan 5 uur à €250 verbrand, is de CEO gefrustreerd en heeft andere projecten voor het bedrijf laten liggen. Of het promotie materiaal is wél gebruikt, maar ziet er zo klungelig uit dat het eerder afschrikt dan vertrouwen geeft.

Lekker professioneel zo ... Als je alles doorrekent, kost het ontbreken van een marketing afdeling je heel veel geld.



Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: