Upgrade je MarketingCom met extra overtuigingskracht

en maak van de leukste klant ook de best betalende klant

Lap de regels aan je laars, maak in 1 zin of slide alles duidelijk

mei 26 2020
 

Opvallen, hoe wordt je makkelijk herkend? Je moet onderscheidend zijn, en duidelijk. En hoe opvallender hoe makkelijker je aandacht krijgt. Kijk maar eens naar een figuur als Trump; in mijn ogen knettergek, maar je kunt niet om hem heen, hij doet wat hij wil en lapt bestaande gedragsregels aan zijn laars.

Soms heb je dat als ondernemer ook nodig, bestaande regels aan je laars lappen om je te onderscheiden van je conculega's.

Een voorbeeld? Kijk eens naar je laatste pitchdeck; wat is de boodschap en hoe ziet het eruit? Dikke kans dat je een tof thema uit de powerpoint app gebruikt en die netjes met je content gevuld hebt. Keurig je huiswerk gedaan. En werk je bij een chique tent zoals Goldman Sacks, dan kun je vaak ook nog kiezen uit voorgebakken content waar je alleen nog de tekst cijfertjes hoeft te updaten. Echt mooi, maar wel precies zoals je conculega's dat doen.

Sterker nog, je gebruikt niet alleen een standaard format, maar ook is de content niet echt anders dan je directe conculega. En eigenlijk is het verhaal in je presentatie vanuit de prospect gezien te complex geworden. Klopt toch?

Hoe zou het zijn als je kernboodschap in 1 slide direct duidelijk is?

Een custom made presentatie biedt veel meer mogelijkheden om je te onderscheiden. Qua content kun je in minder slides de lastige boodschap eenvoudiger weergeven. Gewoon in tekst en beeld zodat de prospect direct snapt wat je bedoelt. Je begint dan gelijk met een voorsprong! Ingewikkelde of onzichtbare producten en processen kun je veel makkelijker neerzetten, direct in 1 slide laten zien wat je bedoelt!

Een custom made pitchdeck is echt interessant als je product of dienst te ingewikkeld is voor standaard slides of als je iets beters wilt dan je conculega.


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: