Meer zichtbare toegevoegde klantwaarde

overtuigingsstrategie, (SaaS) marketing, web en visual design

apr. 03 2012
 

Traditionele manieren van zaken doen is nu in vele sectoren veranderd. Kleine én grote bedrijven vormen zich om tot meer flexibele organisaties, de gebruikers, het internet en klanten dwingen organisaties hiertoe, een winstpunt wat mij betreft. Veel organisaties hebben een transformatie doorgemaakt en hebben het model van “Flexibel en Solide” geïmplementeerd op diverse gebieden. Denk aan:

  • Personeel: een vaste kern met medewerkers, met daaromheen een schil van flexwerkers
  • Processen: ICT is diep in de organisatie beklonken met als voordeel: snelle rapportages over de status van financiën, productiecapaciteit, personele capaciteit, inkoop/verkoop
  • Producten: invoering van de LEAN organisatie maakt het mogelijk om binnen kortere tijd het product te modificeren (productieketen is in kleine eenheden opgedeeld en kunnen allen tegelijk “omdraaien”)
  • Web en online: producten met een ongekende schaalvergroting met een fractie van de traditionele kosten
Deze veranderingen hebben bedrijven een ander Anker en Kompas gegeven en daar hoort de traditionele manier van communiceren niet meer bij: eindeloos uitgewerkte huisstijlen (die meer last dan lust zijn), enorme kosten om iets voor elkaar te krijgen (drukwerk en reclame) en marketing waarbij een 2% conversie als “goede score” gezien wordt.
Traditionele marketing werkt niet meer
Hier in de regio hebben nu ook de laatste traditionele marketing en design bureau's hun deuren gesloten. Ze hebben het nog best lang volgehouden moet ik eerlijk zeggen. Voor mij ook het definitieve bewijs dat ook in de marketing het nu (eindelijk) definitief anders is. Ook de merkopbouw van je bedrijf moet passen bij de nieuwe manier van werken. Dus Flexibel en Solide.
Dat roept de vragen op:
  • Maar wat is dat dan en hoe doe je dat?
  • Hoe ga je dan met customer experience om en hoe zorg je dat je niet alleen je klanten aan het “pleasen” bent maar ook een eigen koers hebt waarbij je als bedrijf je klanten en medewerkers blijft inspireren?
  • Welke plaats is er voor SocialMedia binnen het FlexibelSolide-model?
In de april-blogs zal op deze plaats elke week een nieuwe posting hierover publiceren... Hoe flexibel en solide is de merkopbouw bij jouw bedrijf geregeld?   Sibren ontwerpt en ontikkelt is een kwaliteits ontwerpbureau met een 100% digital team. 


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

De beste opties om klanten sneller van je toegevoegde waarde te overtuigen:


Sibren Strategy & Design is een marketing & design afdeling voor Business to Business bedrijven in Finance, Technologie en de maakindustrie

© Sibren Strategy & Design - 2006 - - tel: +31 23 540 61 80 - algemene voorwaarden - disclaimer - privacy verklaring